Nemzeti légitársaság? Hülyék, én így nyomom!

Mialatt itt mindenki a Malévot siratja, valahol Szaúd-Arábiában ül egy apró termetű bajszos kis ember, legújabb játékszerére várva. Nem törődik ő holmi légitársaságok ostoba problémáival, a polgári repüléssel. Leszarja az átlagembert és nem kell neki az első osztály sem.

A király unokaöccseként, Al-Waleed bin Talal verejték nélkül kaparta össze húszmilliárd dolláros vagyonát, ötvenhat évnyi földi léte alatt. Az a fajta burzsuj ő, aki nem csinál titkot határtalan gazdagságából. Egy 85 méter hosszú yacht, egy Boing 747-es, egy Airbus 321-es és egy Hawker Siddeley 125 – ezek alkotják saját kis utazóflottáját.

Na, ki született jó helyre?

A kis bajszos 2007-ben nagy port vert fel azzal, hogy első magánemberként berendelt egyet a világ legnagyobb utasszállító repülőgépéből, az Airbus A380-asból. Ezt 2009-ben a Guinness Rekordok Könyve is bejegyezte, mint a legdrágább magántulajdonú repülőt. Bin Talalnak 485 millió dollárjába kerül az értelmetlen rekord, az összeg 10%-át pedig már ki is fizette, mint foglalót.

A herceg utóbbi 4-5 éve a várakozással telt, mivel leghamarabb csak idén juthat hozzá drágaságához. Amíg meg nem kapja a minden területen egyedi gépet, kénytelen beérni egy pazarul felszerelt 747-essel.

Az egyedi A380-ast internetes lapok már most repülő palotának nevezik, ami a publikus információk jegyében nem egy közhelyes túlzás.

Az első szinten egy két férőhelyes garázs lesz, melyre a gép farából felnyíló rámpán lehet felhajtani. Lesz itt még zeneterem, valamint egy jólét szobának elkeresztelt helység, melynek padlója egy méretes képernyő, ami a gép alján elhelyezett kamerák képét mutatja, valóra váltva a repülőszőnyegről álmodók vágyait. Ha belemerülünk a részletekbe, látjuk igazán, hogy milyen beteg szinteket tud ölteni az arab luxus. A jólét szobába ugyanis mindig az aktuális táj szerinti illatot fújják be. Értsd úgy, hogy hegyi levegőt az erdők fölött szállva, sós tengerit az óceán fölött, de akár füstöt, szmogot is szagolhatnak az itt utazók le-, illetve felszállás alatt, visszaadva egy nagyváros repterének hangulatát.

A 747-ese már tényleg nem menő

Nem meglepő módon egy wellness-központ is lesz a gépen, törökfürdővel és szaunával. Talán ez a palota egyetlen gyenge pontja, lévén, hogy márványburkolatról itt szó nem lehet, ahogy az úszómedencéről is le kellett mondani a súly, és egyéb tényezők miatt.

Öt lakosztály lesz a gépen, mindegyik egy ötcsillagos szálloda kényelmével. A lakosztályok ülésihez is tartozik majd biztonsági öv, továbbá mindegyik padlójába szerelnek egy olyan kivetítőt, mely egy imaszőnyeg képét vetíti, mindig Mekka irányába fordulva.

A Kingdom 5KR, a herceg yachtja

A különböző szinteket egy üveglifttel lehet majd megközelíteni. A lift érdekessége az lesz, hogy egészen a reptér aszfaltjáig el lehet vele jutni. Ezt egy, a gép aljába épített csapóajtóval oldják majd meg.

Zárásként egy utolsó csepp: a liftből egy gombnyomásra vörös szőnyeg gördül ki, biztosítva, hogy a Rolls-Royce-okig tartó tíz méteren se kelljen átélni az átlagpolgár-érzést.

Hé' suttyó! Afrikában éheznek baszod! – mondaná az egyszeri paraszt, mély igazságtartalommal.